fredag 21 januari 2011

Milford

En liten tur i fjorden


En nyfångad laxöring och en glad Jimmy


Våran lokala spa-anläggning


Campingliv


Robin


Jimmy´s BBQ 2.0


Våran pärla!


Nu har två veckor gått sedan vi kom till Milford. Det känns fantastiskt att vara tillbaka, det känns till och med bra att jobba. Vära arbetskamrater är riktigt fina människor hela bunten. Tråkigt är att Jason inte bor här längre men vi försöker att träffas när vi har lediga dagar. Han var här senast igår. Vi hann bestiga två berg och campa under stjärnorna på en dag. Ganska intensivt men riktigt roligt. Både jag och Maria är lite möra i benen idag.

Nu när jag sitter här kom jag just från en paltmiddag som "team sweden" anordnade, det vill säga jag, Maria, Robin och John. vi fick i praktiken visa vad en palt koma är för något, jag tyckte att alla som åt visade de klassika symptomen som ""ojjande" och "hand på magen med blick i taket". Så det var riktigt lyckat. Det vassate jag fick hålla i under tillverkningen av palten var en sked eftersom att jag lyckades skära mig illa igen.... I förrgår när jag skulle dela på två köttbitar som var ihopfrusna lyckades jag slinta och plantera kniven en och en halv centimeter rakt in i handflatan, som tur är så skar jag inte av några senor. Med lite tejp och tryckförband så var jag som ny igen. Tur i oturen kan man säga. Ben trodde att jag skojjade när jag kom med handen i luften och sa att jag skurit mig igen.

Nu har jag börjat hårdträna för ett bergsmarathon på 53km som vi ska göra om sju veckor. Formen känns bra plus att jag har fått en egen kinesisk coach som inte är att leka med. Han blev glad när jag visade handen, han sa: " vad bra, nu kan du inte klättra! Nu kan du fokusera på löpandet." Han är även min jobbarkompis vid namn Leo. En riktigt rolig Kille som flydde trängseln i Hong-Kong och kom hit till Milford för att få känna på riktig frihet.

Nu kom Maria och sa att alla väntar på mig, vi ska och campa på en strand i närheten.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: