måndag 17 november 2008

fem dagar

I lördags hade vi hejdå-fest i glada vänners sällskap. En fin skara människor som vi kommer sakna mycket under vår resa. Det känns dock fortfarande inte riktigt som att vi är påväg.
Jimmy jobbar natt nu och jag har börjat packa. Hur packar man egentligen för ett helt år? Jag som brukar ha problem bara när jag ska vara borta en vecka. Detta kommer nog bli en av mina största utmaningar.
Ikväll har jag även hunnit med att ha lite quality time med sandra. Det var mysigt och välbehövt med tanke på att jag inte kan minnas när vi verkligen umgicks sist. Hon är en vän jag alltid vet var jag har trots att vi inte har pratat på ett halvår, och vi har alltid lika kul när vi ses.
På fredag åker vi till stockholm för att inhandla klätterskor och liknande som inte går att få tag i här, hänga lite med grete och jon och ha en till hejdå-fest med de fina vännerna som finns där nere. Det bästa av allt är att finaste julia följer med och tillbringar de sista dagarna innan avresa med oss. Puss på henne för det! Även erik kommer till stockholm och leker med oss, vilket gör oss mycket glada eftersom han numera bor i lund och har blivit en äkta student.
Som sagt, resan närmar sig med stormsteg och det pirrar till i magen lite då och då. Söndag kl. 10:25 lyfter planet som ska ta oss ut i stora världen på en resa vi pratat och drömt om länge.

3 kommentarer:

julia sa...

ni borde signera inläggen med, förslagsvis, jimmy, maria eller jimmy och maria, så att man har koll på vem som skrivit. så det så!

Jimmy Sundin sa...

true. men denna gång kunde man kanske gissa sig till vem det var?

hearseesmellfeel sa...

shysst att ni har en blogg andra som är kvar i det fantastiska sverige med regnet och härligheter kan följa. lycka till på er resa.

Hälsningar Linda Rödräven i Malmö