onsdag 26 november 2008

Äntligen framme

Förlåt att vi inte hunnit blogga sen vi kom fram. Det har varit mycket nya intryck och alldeles för lite sömn efter resan. Förtillfället sitter vi på en liten bar cirka 100 m från vår bungalow och dricker shakes, smarrigt! Vi kom till Tonsai för två dagar sen efter en lååång resa. Nu bor vi i en bungalow mitt i djungeln bredvid victor och jenny, adam och robin, och nils. Vi betalar 50 kr/natt och har eget "badrum". Det är väldigt primitivt och charmigt. På nätterna får vi besök av olika sorters djur, senast inatt var en råtta och klättrade på väggarna, försökte äta upp våran banan och skrämde livet ur jimmy. Som tur är sover vi i myggnät och ingenting lyckas ta sig in i sängen... hoppas vi. Idag har maria haft sin första klätterdag, det var lite skakigt men jag lyckades ta mig uppför någon led iaf. Jimmy har redan flera projekt och är lyckligare än någonsin. Vi kommer lägga upp klätterbilder inom kort. Det är fortfarande lite regnperiod här nere så det gäller att inte vara mitt ute i djungeln på en lerig stig när det börjar vräka ner - som vi var idag. Allt är bra, maten är underbar, människorna är trevliga, naturen är otrolig och vi mår toppen! Vi ska försöka blogga minst en gång i veckan, internet är inte det snabbaste på den här ön. Ta hand om er!
Kärlek, jimmy och maria

1 kommentar:

Jipzie sa...

"Thailändsk polis och militär planerar rensa Bangkoks bägge belägrade flygplatser" - kändes inte så bra när jag läste det på aftonbladets förstasida. men vad skönt att höra att ni har det bra där borta! väldigt fin blogg.