tisdag 9 december 2008

Nu börjar vi bli bruna!

Detta är Zen, min thaikompis jag lärde känna förra gången i Thailand.

Här har jag fotat Robin på Pearl Jam 7B.

Här har Viktor fotat mig på Voodoo doll 7C+.

Thailändsk råvara.

Sol och bad (före vi blev bruna ) =)

Här har jag fotat Adam på Crosside 7B.

Nattlig besökare...


Måste börja med att berätta att vi hade en skorpion i myggnätet. det var lite läskigt.
Men ingen blev stucken...
Tidigare under dagen höll Maria att trampa på en orm, men jag han se den före.
Sen en annan dag kom en flock på tjugo apor och terroriserade mig när jag säkrade Robin under en klättersession.
Det är väldigt kul med alla olika djur som man inte är van vid.
Vi var ute och snorklade en dag och då såg vi bland annat en hel familj hitta Nemo fiskar, väldigt fina.
Nog om alla djur.

Vi har pratat om hur vi ska göra med resten av tiden i Thailand.
Vi har bestämt att vi stannar här tills vi reser till NZ. Vi lever väldigt billigt och bra här.
Dagarna fylls till stor del av klättring sol och bad och mycket god mat.
I förrgår fick Maria Flasha en 6a och en 6a+. det är väldigt bra. och för er som inte förstår detta komplicerade klätterspråk så är det att hon lyckades klättra upp för två olika leder på första försöket =)
Maria tycker att det är kul och hon blev väldigt glad när hon klarade detta eftersom att det är hennes personbästa.
Klättringen går bra för mig också. Det känns så kul att man utvecklas varje dag som går.
Jag tror att om man inte hade klättringen här så skulle det lätt bli ganska långtråkigt att bara sola och bada hela dagarna.
Nu har vi varit här i två veckor men det känns betydligt längre.
Vi pratar ofta om er där hemma. Vi saknar Alla er vänner och familj.
Det känns skönt att kunna skriva här eftersom att på så vis kan ni följa med oss.
Det är så kul att ni skriver kommentarer på bloggen så vi får veta hur ni har det.

Vi har ett Thailändskt nummer ni kan ringa på. Tänk bara på att vi är sex timmar framåt i tiden. Nr:0801488162

Stora kramar
//Jimmy

3 kommentarer:

AnTo sa...

Hallå!
Lite läskigt med skorpionen, men kul och få se lite mer bilder och att få veta att ni har det bra. Man blir ju inte alls mer sugen på att åka till thailand när man ser bilderna. Många kramar //Anna Tony Lovisa & Alva

ingela sa...

Kul att se så vackra bilder! Står här på jobbet o drömmer mig bort.Hannah min kollega reser snart till thailand så ni kanske träffas för världen är ju liten, förutom här i luleå där världen är jätte stor, här händer spännande saker hela tiden(NOT) =) puss o kram saknar er//Ingela

DrLarsson sa...

Nice!

Verkligen trevligt att få möjligheten att kunna snik lifta på detta sätt.

Sköt om er o ha det så bra som ni kan!

Sitter just nu på ett Väldigt bra hotel i Budapest o smuttar lite på lokalt vin så jag kan ju inte vara helt avis.
Pussar & Kramar!